PART TIME JOB DI MALAYSIA

Assalamualaikum semua. Harini saya nak bercerita mengenai part time job di Malaysia terutamanya. 

Saya masih teringat pada tahun 2022, seringkali terdengar pakar-pakar ekonomi memberitahu bahawa tahun 2023 adalah tahun mencabar untuk semua yang mana barang-barang keperluan akan naik harga, mata wang akan jatuh sedikit berbanding tahun-tahun yang sebelum.




Sekarang kita dapat lihat yang mana kos sara hidup makin meningkat saban tahun. Kenaikan barang keperluan semakin ketara. Jika dahulu harga seekor ayam RM7.40/kg, tapi sekarang harga hampir cecah RM10/kg. Itu baru cerita untuk seekor ayam. Tidak termasuk lagi harga barangan lain.

Melihat situasi ini, adalah sangat tidak pelik mengapa ada yang sanggup melakukan part time job meskipun mempunyai gaji tetap setiap bulan. 

Bercerita tentang part time job ni, terlalu banyak pilihan kerja yang ada di Malaysia yang sesuai untuk dilakukan secara sampingan. Ada yang buat kerja sampingan seperti food delivery seperti Grab & Foodpanda, menjadi dropship untuk produk itu ini, ada yang buat servis lipat baju. Kalau nak listkan dekat sini, memang tak tertulis sebab terlalu banyak.




Tapi kali ini saya ingin berkongsi tentang part time job mobile spa. Korang pernah dengar tak tentang mobile spa ni?
Mobile spa ni merupakan servis facial atau spa yang bergerak ke rumah-rumah. Zaman dahulu, untuk dapatkan rawatan facial ni kita semua perlu bersiap dan pergi ke spa. Tapi sekarang dah tak perlu susah-susah. Mereka yang buat servis mobile spa ni akan datang ke rumah kita untuk menawarkan servis mereka.

Saya sendiri berpengalaman dalam mobile spa ni hampir 3 tahun. Bayangkan ketika itu bermodal RM1999, dalam masa 2 minggu saya berjaya dapatkan semula modal yang saya laburkan. Saya sendiri macam tak percaya secepat itu boleh dapat semula modal bisnes mobile spa ni.





Saya join mobile spa di bawah team TWB yang mana sekarang telah dijenamakan semula dengan nama Beauty On The Go ( BOTG ). Ahli-ahli BOTG ni ada diseluruh Malaysia tau. Memang sangat ramai. Banyak sangat ilmu dan pengalaman yang saya peroleh selepas sertai team BOTG. Bukan itu sahaja, saya sendiri tak sangka dapat jana pendapatan sehingga empat angka walaupun hanya bergelar surirumah sahaja.




Kini dengan modal lebih rendah, korang dah boleh join tau bisnes mobile spa ni sebagai part time job korang. Yang paling penting, sesiapa yang join team BOTG akan di guide sehingga berjaya InsyaAllah.

Disini saya sertakan sekali link penulisan sahabat saya berkenaan dengan peluang part time job ini. Jemput baca ya.


Jika berminat boleh hubungi saya Fatimah di www.wasap.my/60139857312/parttimejob

Fatimah Razif SID 1295635
Your Trustes Shaklee Independent Distributor
Shaklee Business Leader



#kursusspamurah #spashaklee #mobilespa #mobilespamalaysia #kelasspaonline





Comments

  1. Bisnes mobile spa memang high demand 😍

    ReplyDelete
  2. Sekarang ramai wanita bekerjaya yang takde masa nak g spa, demand servis spa kat rumah sendiri tu sangat tinggi. So sape yang buat part time job mobile spa ni memang masyukkkk....

    ReplyDelete

Post a Comment